Wednesday 11 February 2015

Testimoni sendiri : Ini sebab kenapa saya jatuh cinta pada Shaklee!!

Assalamualaikum

Ok..saya tak segan nak tunjukkan diri saya yang dulu pada semua. Takde apa nak sorok pun saya bukan reka cerita. Tapi saya bukan mengeji diri saya yang dulu,..pada saya, saya tetap comel! ahaks tapi bila semakin hari kulit dan bentuk badan semakin memuaskan hati,..wojiblah saya share cerita manis saya ini kan? Ini sebab kenapa saya jatuh cinta pada Shaklee!!

Gambar pertama dimulakan dengan gambar waktu saya baru masuk kerja.. lepas berpantang bersalinkan Auni terus dapat kerja..Alhamdulillah rezeki anak..nampak saiz badan iols?embam molek kan...

ok yelah mungkin korang kata lepas bersalin anak baru umur 3-4 bulan biasalah chubby sikit kan?okfine

tapi acu tengok gambar ni..saya baru pas bersalinkan si kembar Dina Dini..ni tahun 2014

haaa,...mase ni pun kembar umur 3 ke 4 bulan camtu..tapi saya takde gemuk sngat kan?kira ok-ok la..ohh masa ni dah start shaklee..:)

ok enough of that. itu comparison sebelum dan selepas makan shaklee dalam keadaan yang sama iaitu lepas melahirkan anak.ada bezanya pada saya sebab saya yang alaminya :) eh kalau tak caya ini gambar 2014, boleh tanya kawan dalam gambar tu!!(hahah mampuih kalau diorang tahu gambar masuk blog)

sekarang saya bawa anda ke tahun 2012

masih lagi chubby2 sikit kan?belum makan shaklee lagi :D
kulit pun agak kusam padahal saya suka tepek bedak tau..ok mungkin kualiti gambar buat nampak gitu kan..takpe saya survey lagi kut2 ada gambar lain ..sat naaaa
_





_




_

taraaaaaaaa....

ok ini gambar 2012 jugak tau...tak chubby sangat tapi peratikan kulit saya..masih gelap kan..dan pipi gumuk jugek!ngehngehngeh

Ok mari ke tahun 2013 pulokkk

ok gambar ni banyak menimbulkan kontoversi (bajet artis tak sudah!) bukan ape..ada yang kata saya saja ambil gambar yang lighting gitu nak tunjukkan gemuknya tu..ok baiklah..saya ambil gambar yang lighting cantik ya..

_



_



_

ok yang ini terang sikit gambar nya kan?mungkin tak chubby sangat sebab badan saya ni memang naik turun sesuka hati je. perasan tak kulit tu gelap kan?berbedak sakan tu..tebal bedaknya tapi nampak kusam..kalau kena cahaya matahari melebih jadikla macam gambar diatas tu..

nampak tak?chubby balik..ini ketara bulat muka ku..aku kalau badan naik memang muka dapat dulu kenaikan itewwww..pehem

ok ni saspen nih....2014 adalah tahun saya start makan Shaklee.. bulan November saya start..masa tu pregnant kembar..memang tak larat weh..lain macam pregnant kembar..masa bulan puasa pukul 11 dah kebuloq!!apakah...takkan taknak puasa hari2 weh...pastu kawan rekemen ESP..ya saya bermula dengan ESP..sahur ngan ESP (nasi tak tinggal lah)..Alhamdulillah..boleh puasa penuh!! Katanya ESP ni boleh cantikkan kulit jugak..saya tak amek port memula sebab saya rasa saya takde masalah kulit..jerawat takde kan..cuma kulit kusam gelap & kering..boleh tepek pelembap ngan krim jelah, so what?kataku angkuh pada diriku sendiri..

maksudnya saya tak harap pun kulit cantik pada mulanya sebab perasan takde masalah kulit..saya terima seadanya je kulit ginih..

tapiiiiiii...ESP nih nak jugak cantikkan kulit ku walaupun aku tak minta..attoooyyyaaaiiiiii 

dan hasilnyaaaaaaa
_





_




_


Ini sebab kenapa saya jatuh cinta pada Shaklee!!

tak makeup tu tau..bedak pun tak tepek..nampak sihat kulit saya kan?Alhamdulillah...izin Allah..

Saya memang anti-suplemen eh jangan tak tahu..sesape nak menjual ngan aku memang makan hati lar dapat soalan2 hangguk..tapi sebab saya nak menyusukan si kembar sepenuhnya so nak tak nak saya kena banyak energy dan supply susu yang bagus lagi berkhasiat penuh nutrisi untuk mereka. Tanggungjawab kita kan tu bagi yang terbaik untuk anak selagi termampu ye tak?

Ok saya continue makan suplemen sampailah sekarang ni..tanpa disedari kulit saya makin cantik dan badan makin langsing..serius saya tak harap pun semua tu sebab niat saya, fokus saya untuk menyusukan anak!tapi Shaklee punya vitamin rupanya datang dalam pakej!! awok makan ni, awok dapat ITU INI..bukan dapat ITU saja..ade pehem?

Ini sebab kenapa saya jatuh cinta pada Shaklee!!

Paling ketara bila saya tengok gambar saya sekarang ini..paling latest..segar dari ladang teh cameron highland baq anggg


teruja sungguh diri ini..apatah lagi kawan2 pun menyedari kelainan nya..dan memuji..aduh memuji itu perkara ke 100 kot kan..tak diminta pun..cuma kalau awok suka,saya laaaagiiiiiiii suka dengan perubahan kulit dan badan saya ini!


dah lama tak timbang...tapi serius ada tulang leher terkeluor sikit..kahkah 

Perubahan ketara pada kulit...TIADA LAGI kering, kusam (WALAUPUN TANPA BEDAK)..kulit makin hari makin cerah aku tak tahu lah sampai bila kecerahan ini akan terus melanda (vahhhhhh takbur ke hape woiiiiiii??)dan,..warna kulit sekata....tona sekata..tiada tompok2 taik unta...tiada tangan lebih putih dari muka ke apa..sebab ESP mencerahkan kulit seluruh badan uolssss.. eh tapi jangan makan ESP saja..i tak jamin tau..sebab i makan vitamin asas(B COMP+VITA-C+VITA-LEA)+OMEGA+LECITHIN+alfalfa+ESP <<<== yang ni saya konsiten!!! rasa banyak ke?? saya takmau rekemen korang makan seketul benda je sebab perlu faham eh...untuk cantik ke selim ke ape ke..ambil masa...dan perlukan PROSES!!

Ini sebab kenapa saya jatuh cinta pada Shaklee!!

Korang kalau belajar anatomi badan seketul maknusia...mesti korang faham bahawa setiap organ bekerja dan melengkapi satu sama lain..kalau nak kurus..ada beberapa benda kena repair dulu..kalau nak cantik pun gitu..beberapa benda tu lah yang memerlukan obatnya sendiri..tak boleh lah SATU benda repair semua..ok senang cite camnilah..kalau nak kurus, korang kena :

DETOX dahulu,..so senang vitamin lain nak serap..nak DETOX tu kena ambil ALFALFA@HERBLAX..lepas tu kena pecahkan lemak korang tu dulu..biar berkecai jadi molekul kecil biar dia terapung so that tak melekat dalam badan yang boleh akibatkan sakit macam-macam apatah lagi nak kurus kut celah mana kalau lemak bertempel lagi?untuk pecahkan lemak tu korang perlukan LECITHIN..lepas lemak dah pecah taknakla kasi ada dalam badan lagi kan..so kita perluka OMEGA GUARD untuk kasi bakooorrr dan BUANG lemak-lemak itu!! dan untuk semua proses ni air putih diperlukan sebanyak yang boleh..paling tiptop 3liter!

macam tula lebih kurang konsep dan proses nya..taknak cita panjang-panjang lagi bukan korang beli pun kan?HAHAHHAHAAA tak ikhlas rupanya bercerita...

aku suka proses-proses ni sebab nampak logik ia berlaku..sebab tu aku tak suka sesetengah produk yang menekankan bahawa KURUS ITU MUDAH sangat...telan sebotol nampak hasil 3 hari..calit sikit, sapu sikit, gosok sikit boleh nampak hasil 7 hari..??ya mungkin menjadi..tapi aku seram..macamane ia terjadi?jangan buat pasal weh...badan ni nak pakai lama selagi ko hidup ko nak sihat kan?shaklee produknya natural..tak risau kalau telan banyak pun sebab ia dihasilkan secara alami..tiada bahan sintetik! Ini sebab kenapa saya jatuh cinta pada Shaklee!!

takde benda magic dalam dunia ni..apa-apa pun akan takes time..ada proses nya..dari kita lahir pun kita tak terus berlari kan..merangkak dulu..kendian berjalan..

tapiiiiii ok what..saya alami perubahan ni lepas dekat 3 bulan amalkan..tu pun selalu gak skip..peel malas makan suplemen masih menebal cumaaaa..bila dah tahu benda nya bagus, camane pun ku gagahi telan jugak..lama-lama OK..tak makan rasa macam tak best!!

Ini sebab kenapa saya jatuh cinta pada Shaklee!!

ok sampai sini jelah ye perkongsian manis dari saya..

nak try?

WhatsApp Kila 0122570028..saya guide apa nak makan..bila nak makan..

babai :)







No comments:

Post a Comment