Sunday 28 June 2015

Minuman cegah dehidrasi yang patut ada di dapur anda!!

Assalamualaikum :)

Entry ini khas sempena bulan puasa tau ^^ sebabnya dehidrasi biasa berlaku dibulan puasa kan.. Tapi boleh jadi juga berlaku pada atlet, atau orang yang aktif, cuaca panas, ketika cirit birit, tiada selera makan, ketika terlalu letih atau ibu mengandung yang kurang minum air. Harapnye korang dah baca la entry sebelum ni pasal cara cegah dehidrasi di bulan puasa tu ya :)

Terus terang cakap la kan MSC dulu nya bukan jenis ambil tahu sangat pasal air2 ni janji sedap dan nampak menyelerakan lagi2 bulan puasa,.^^ tapi sejak dah join Shaklee ni peka sikitla bab kesihatan dan belajar sikit2 apa yang elok untuk kesihatan badan ni.

Oleh itu, 2 air yang wajib ada kat dapur MSC dalam usaha mencegah dehidrasi adalah Performance Drink dan Chinh Tea Mix Energy.

Jom berkenal2 dengan air super duper awesome nih T___T

1. Performance Drink adalah minuman isotonik yang bebas dari bahan perasa tiruan, pemanis atau sebarang bahan pengawet tambahan. Ianya mengandungi imbangan elektrolit yang sempurna bagi mencegah dehidrasi. 


Waktu hari biasa kalau kering tekak MSC bancuh dalam shaker je sebab sorang minum kan

Bulan puasa ni kita bancuh bAnyak sket kan maklumla minum ngan si dia :)

Nampak menggiurkan kan.?^^

Kelebihan Performance Drink yang terbukti secara klinikal adalah :

-->>Mengelakkan kehilangan air dalam badan secara pantas
-->>Mengekalkan paras glukos dalam badan bagi mengelakkan keletihan
-->>Memberi ketahanan fizikal

Best kan? Sebab tu MSC cakap semua orang patut ada air ni didapur masing2...

2. Chinh Tea Mix Energy pula adalah sejenis teh eksotik dari campuran teh putih, merah dan hijau matcha yang dipetik dan diadun secara berhati-hati bagi menghasilkan hasil yang luar biasa hebat. Juga tiada perasa, bahan pewarna dan pemanis tiruan. 




Mengandungi Taurina yang ;

-->>Meningkatkan tenaga
-->>Meningkatkan metabolisma 
-->>Tinggi antioksida

Oleh kerana ianya meningkatkan metabolisma maknanya tak mustahil ianya boleh mengurangkan berat badan!! Hmmmm patutlah tea ni termasuk dalam set slimming.

Nyaman sangat rasa minum teh ni tau memang korang wajib cuba. Boleh minum panas atau sejuk. Boleh add on madu atau gula atau nak minum kosong pun boleh. 

Ok selamat order dan selamat mencuba.

Thanks for reading.

Sakila 010.294.1344
Pengedar Shaklee anda! 

No comments:

Post a Comment